Uncategorized

Varför valde jag AuraTransformation™

Auratransformation

Kort sagt var det en fika med en kompis som gjorde att jag valde få min AuraTransformation™ i 2013.

Den gången var min dotter 13 år och hade under en lång tid mått jätte dålig, hon var super sensitiv och nästan utbränt. Vi hade nyligen flyttat från sambo och övergången satte i gång jätte stora processer i oss båda, men det var hon som triggades mest och blev alltmer trött och medtagen.

Det var under en fika som min dotters mående kom upp, och då frågade min kompis mig om inte min dotter var indigo? Jag har alltid tyckt illa om flummiga uttryck och flummiga människor generellt. Jag växte upp med en alternativ mamma och jobbade själv som Aromaterapeut under yngre år, men tog avstånd från hela miljön när kunderna börja prata om att jag gav healing. Under hela mitt liv har jag haft ett ganska naturligt förhållande sätt till livet och natur och ”andlighet” och har inte tyckt att insikter och intuition är något speciellt att slå sig på bröstet för, för mig har det varit en del av livet. Så när folk påstår sig vara sjamaner, trollkarlar, eller spirituella gurus har jag inte känt mig bekväm eller hemma, ej med healing eller alternativ behandling eftersom det drar till sig så mycket konstigheter.

20 år efter jag lämnade alternativ brachen,  var jag svårt sjuk och sängliggande p.g.a. ME/CFS som är en kronisk utmattning, och än så länge en gåta för vården och en oerhört jobbig situation att hamna i.

All flum till sida, valde jag dog att ta en extra titt på Yoga. Så paradox som det kan låta blev just min rehabilitering yoga & meditation. Under en 4 års period utbildade jag mig till yogalärare i Norge och Indien. Jag valde gå in i en fördjupning i yogan och i mig själv och upplevde en enorm kraft, och min läkare som inte fattade vad som hade hänt konstaterade bara att jag hade hittat min medicin. Mina resor och utbildning i Indien gav ett nytt liv, och en ny yrkesväg. Det gav stora resultat, både för mig och mina elever, men efter en stund såg jag hur folk inte kunde hålla sin kraft. Det var som att hälla vatten i en såll. Själv blev jag transparent. Jag kunde fint klara mig utan mat, kände mig väldig lätt, men samtidig upplevde jag att jag höll på att brinna upp. Det var då under en fika jag kom över uttrycket indigo. Jag gick hem och googlade och hittade AuraTransformation™ / AT, och det var bara en sak att göra!

I skrivande stund är det augusti 2017 och 4 år sen jag tok beslutet om att ta tillbaka min kraft. Det har varit en lång resa, som hög sensitiv och hyper spirituell har det varit mycket viktigt att fokusera på kroppen.

Jag är tacksam för min utbildning som Yogalärare og Auraförmedlare att jag har tålamod och förmågan att våga gå i djupet av mig själv. Det har inte varit lätt att sluta bete sig som en altruistisk Healer. Men som tur är har min AuraTransformation™ gjort att jag blir fysisk sjuk när jag hamnar i situationer där jag omedvetet går in i gamla mönster som att hjälpa eller balansera andras obehag, stress eller känslor. Jag säger inte att det är fel att hjälpa sina medmänniskor, men det har ingen effekt när personen i fråga inte vill sitt eget bästa och du blir sänkt för att du tar på dig saker som inte ens är dina.

I dag har jag förstått hur mycket jag har tagit på mig för andra, och att jag var helt utbränt för att jag har låtit mig invaderas och manipulera av andras energier.

Min AuraTransformation™ har gätt mig det jag behöver för att sortera och bli av med negativitet och impulser som inte är mina. En annan sak är ju att i motsättning till tidigare då jag kände mig transparent, har jag fått en kropp. Det låter kanske konstigt ut för en som alltid har hatt en djup kroppskännedom, men jag har inte alltid haft det. Så i dag njuter jag att jag har hittat hem i kroppen, och att jag ser och kan hejda mig från energier och människor som tar kraft. Jag vill aldrig tillbaka till mitt liv innan. Jag har fått med mig det bästa av mig, och min känslighet och spiritualitet är fördjupad till en kroppslig visdom som är integrerad i mitt liv och min undervisning. Jag ser hur folk anammar det i sitt liv och är så tacksam för att jag har ett verktyg som funkar.

Visst jag kan dra till mig mycket folk som bara älskar energin, men nu kan jag backa 10 mil innan, och undvika att gå in i situationer som tar min kraft, eller låter det rinna av mig.

Bäst av allt är hur mitt liv fylls med driv, kärlek och glädje och hur det inspirerar andra till att våga att LEVA på riktigt! För mitt liv handlar inte bara om att jag själv ska må bra, men också att vara till för andra andra som också vill leva och bli de nbästa version av sig själv. Det är därför jag valde att utbilda mig till att bli Auraförmedlare så att jag kan hjälpa dom som vill när tiden är inne.

Min stora inspiration här i livet är att se en annan människa bli hel. Hela min yoga undervisning, Auraförmedling och Coachning handlar egentligen om att lägga till rätta för att mina klienter och elever skall få uppleva sin inre stillhet så man kan återförenas med hela sin kraft och energi, och det är ju bara underbart….

 

Och när det gäller min dotter, jo hon mår också mycket bättre, tack!

 

 

 

img_20170401_190750_537.jpg

Kommentera

