Uncategorized

Var hjälten i ditt liv & låt ditt hjärta vara din superkraft!

Det är 3 år i dag sen jag bestämde mig för att satsa på Eskilstuna. Tre år har gått, men det känns som 30!

Alla vet ju att flytta betyder kaos och att det tar tid att komma i ordning med allt. Att flytta till en ny plats betyder att man måste bli känt, att bli känt i ett nytt område tar tid. Att hitta vem är jag i min nya omgivning tar tid. Det är en sak att flytta inom sin kommun, län eller land och kan vara en jätte utmaning för en själv och sin familj, men att flytta till ett nytt land? 

Mitt liv har varit en pågående sökande efter vem är jag och vart är min arena.  Jag tror som jag ser nu, att min stora utmaning i livet är att jag har en enorm känslighet, och som högsensitiv har jag känt in kanske mer av andras känslor och impulser enn mina egna, och då är det ju inte så lätt att veta vem man är eller vad man vill, eller vart man hör hemma….

När jag som tonåring hittade meditationen hittade jag ett stilla rum som var tillräckligt stort och lungt till att reflektera och bearbeta, i den stillheten fick jag in information och svar på funderingar och frågor som jag inte ens hade haft tid att formulera. 

Min praxis är et kärleksfullt möte med mig själv och är helt klart en motivator som har gort att jag har tagit många stora och viktiga steg i livet för att må bra.

Men vad har det med min flytt til Eskilstuna? Jag är ganska säker att Eskilstuna inte är slutstationen, men mästare av allt är jag ganska säker på att det var så det skulle gå till i mitt liv. 

Som sagt jag har alltid sökt, och när jag kom hit var jag säker på att det var mitt svar. 

I 3 år har jag försökt att hitta fram i den svenska djungeln av byråkrati & svensk kultur, man skulle tro att flytta från Norge och bara 6 timmar över gränsen skulle vara piece of cake. Men ej, vilket kaos! Det har tagit 3 år att komma genom, att förstå, att se, att fatta att allt är annorlunda, det har tagit 3 år och innse vilken resa jag har gjort. 

Att flytta från vänner, familj, jobb och nätverk är det sjukaste jag har gjort, det är som att ta med sig kroppen och lämna ryggraden kvar. Jag var driven, bländad av kärlek och optimism, och av löften om ett sammanhang. Det var ett drive och jag var tvungen, min kropp talade och jag avlydde!

Många gånger under  tiden som har gått, när jag förlorade allt, sto utan ett hem, utan jobb, utan vänner och helt ensam i en ny stad med en ung tonåring har jag ångrat bittert på min optimism och brinnande tro på resan.  Kroppen gav efter, jag blev utbränt, jag som är Yogalärare ska ju inte bli utbränt. Min dotter blev sjuk, ”men du kunde ju bara flytta tillbaka till Norge” fick jag höra…. 

Men jag kunde inte, jag var inte klar än, min dotter var inte klar än och jag ville inte dra min dotter genom en ny flytt process. 

I allt det här kaos och mörker träffade jag kärleken, stabilitet, lugn och ro. Jag träffade kärleken på riktigt, och det jag har letat efter. Mitt mål & mitt syfte.

Jag har haft tid nu, jag drog mig undan allt som sög energi. Jag tog en sabbath, kroppen krävde att jag slog av ljudet, slängde ut dramat, och gick in i mitt stilla rum. Och så när alla röster runt mig blev tysta fick jag tid att hitta hem i mig själv. Jag vet nu varför jag var tvungen att ta resan, jag igen se hur stark jag är och vad jag är kapabel till, och jag vet vad jag ska göra vidare, jag vet att varje steg hit var nödvändig och jag vet att den största kärleken är kärleken jag upplever till mig själv när jag är i kontakt med min inre kärna, mitt center och mitt mål. 

Kunde jag ha hittat det i Norge, nej jag vet att jag var tvungen att åka hit och träffa livet, männsikor och utmaningar för att entligen bli av med motståndet. 

Tänk att för att hitta rätt måste man släcka ljuset, man måste ta skuggedansen och våga dö igen och igen för att komma hem… 

Jag önskar av hela mitt hjärta att du vågar, att du törs älska dig själv, ta oxen vid hornen och se döden i vitögat, man kommer ingenstans vid att låta andra bära din skit eller vänta på rätt tåg för att slänga dig på. Livet rullar och går, det gäller oss alla, kasta inte bort livet på att ha rätt eller ställa andra till dom. Skit i om du förlorar ansikte, livet är for kort till skuld och skam.

Skit i vad andra säger, tycker, tror eller gör!

Ta din del av tårtan, men inte på bekostnad av en annan, var sann mot dig själv, våga vara hjälten i din historia utan att trampa ner andra för att dom lider eller inte pallar med. 

Var hjälten i ditt liv & låt ditt hjärta vara din superkraft. Låt kärleken vara ditt vapen och göm dig inte bakom rädslans skjöld. 

Du kan leva här och nu, ditt liv är nu eller aldrig. Så ta emot med öppna armar, ta resan, våga bryta ihop, eller upp, du är värt det, du är värdefull och vi behöver dig, planeten behöver det, alla vi som bor på denna vackra lilla planeten behöver att du vågar bli fri!

Måste vägen visa vart du ska gå.

Kärlek

 💛

Kommentera

