Uncategorized

Torshälla Here We Go!

Här är vårens 3 nya yoga kurser i hjärtat av gamla Torshälla, välkomna till 10 veckor med mjuk, enkel och uppbyggande yoga.

Nyfiken på hur yogan kan hjälpa dig nå dina mål?
 
Jag har över 30 års erfarenhet med fysisk och mental träning, 4 års utbildning inom Yoga som elev, lärling och praktikant i Norge och Trainer från Indien, jag delar med mig av min resa och hur yogan formar hur jag möter och löser livets gåtor.
 
Du lär dig enkla knep för att ta kontroll er din tid, stärka fokus och prioritera rätt för att nå dina mål.
 
Yoga frigör vårt potential och har ingen åldersgräns, du kan yoga hela livet. Som yoga elev är man aldrig färdig utlärd, man upptäcker alltid något nytt, yoga är för den nyfikna, den lekande, och är en resa, och sist men inte minst, yoga är något du gör för din egen del …
 
 
Yoga, Andning och Avspänning är sätt att hitta en inre tillit och styrka. Yoga och Mindfulness omfamnar hela dig som du är, och lär dig att hitta ditt centrum där du är.
 
Jag älskar mitt jobb som yogalärare och älskar dela just den stilla kraften med mina elever i mina klasser, ock det är med en enorm glädje och tacksamhet jag dagligen upplever andra hitta sina nycklar i livet.
 
Att leva är att älska var en som skrev till mig en gång, det är sant, vad tänker du, är du redo?
 

 
img_4451_2

 

Mindful Yoga & Stresshantering!

 
Yoga för Seniorer & Senioritas- Yoga hela livet
 
Måndagar kl 14.00-15.30
 
Yoga passar perfekt för att komma i form eller hålla formen när man närmar sig en mogen ålder eller har passerat 60.
 
Välkommen till en yoga speciellt utformad för att mjuka upp stela leder och lätta upp kroppar som känns tunga.
 
Yoga hela livet tar yoga ett steg vidare med en lätt och ”Mindful” tillnärmning igenom hela klassen som skapar flöde, inre frid, starkare & smidigare kropp och ger mer fokus, kraft & livsglädje.
 
img_95791.jpg

Hatha Yoga, Klassisk Fysisk Yoga!

 
Torsdagar kl 17.30- 18.45
 
Vitaliserande Yoga för kropp, sinne och själ.
 
Hatha betyder sol & måne och är en styrkande underbar yoga fylld med lek, enkla Asanas och lugnande andning. Välkommen till en klass med fysisk yoga.
 
För dig som stärka kroppen, och vill lära fysisk Hatha Yoga
 
 
yoganidra

 

Yoga Nidra- Djup Avspänning!

 
Torsdagar kl 19.00- 20.00
 
Gör som en toppidrottare, ta dig tid att vila för att nå dina mål!
 
”Yoga Nidra tillåter oss att nå den djupaste nivån av avkoppling & hemligheten till evig ungdom”
 
Yoga Nidra är en gammal men känd yogisk praxis som blir allt populärare som både en form av meditation och en kropp-själ-terapi. Det är en systematisk form av guidad avslappning som normalt görs för 35 till 40 minuter åt gången.
 
Utövare säger att det ger ofta omedelbara fysiska fördelar, såsom minskad stress, kroniska smärtor och bättre sömn, och att det har potential att läka psykologiska sår. Som en meditation, kan det framkalla en djup känsla av glädje och välbehag.
Du behöver inte göra yoga för att göra yoga Nidra
 
Och är tilltalande för människor som kanske känner sig skrämd av yogaställningar eller traditionell sittande meditation.
 
Yoga Nidra är en djup avspänning, avspänningen är en guidad vila där du ligger i en komfortabel position och vilar mitt mellan sömn och vaken tillstånd. På sanskrit betyder Yoga = Union och Nidra = Sleep, därav namnet Yogic Sleep. I den här avslappnade tillstånden är du vaken, medveten mens kroppen vilar aktivt.
 
Du ligger varmt, mjukt och under tiden som går blir du guidad genom en resa genom kroppen, andningen, tankarna och till slut in i din innersta kärna.
 
Intentionen med Yoga Nidra är återhämtning, och nyare forskning, finns det ingen mer effektivt sätt att återhämta energi, eller rehabilitera en sliten kropp och stressat sinne, och är en aktiv del av alla topp idrotts utövare vardag i att nå sitt högsta potential.
 
”På tröskeln till sömn, medan sömnen ännu inte har infunnit sig, och den yttre vakenheten tonar bort, i detta ögonblick uppenbaras varandet”- Vigyana Bhairava Tantra
 
Adress:
 
IOGT huset Lilla gatan 7, 644 31 Torshälla
Investering:
 
Drop-in kr 150,-
Klippkort kr 1350 (10 gånger)
Gäller under 6 månader från första gång och kan användas på alla mina pass förutom Nordic Wellness.
 
Kurs varje vecka med undantag av skollov & röda dagar
 
Anmälan, yogamailen@gmail.com
Mer om mig och mina kurser hittar du på http://www.yogamma.se
Kommentera

