Uncategorized

Till Sverige på din dag, tack!

image

Grattis med dagen Sverige!

Fira och var stolt över hur fantastiskt mycket ni gör.

Som norsk innvandrere, firade jag min 17 mai mitt i Eskilstuna.
Under dagen mötte jag svenskar som sa, ” om vi bara hade något att fira” med klara referanser til ww2  Men en sak ska ni komma ihåg, utan svensk stöd hadde aldrig folk från lilla Norge kunna fly gränserna när vi var under okkupasjonen och bidra till det som en dag skulle bli en fri och stolt nation … Ni ser ju hur vi firar.

Så kära Sverige, min bön för dig är, var stolt över hur mycket ni gör för världen, och hur annars kunde så många fly från krig och oro och hitta et nytt trygt hem, även i dag?

Var stolt, fira och glöm aldrig hur er granne norbaggen firar, det är er tur nu, 4 fallig hurra för 3 kronor och flaggans dag och tack för att jag får leva här!

💙💛💙

#trekronor #fyrfalligHurra #662016 #Sverige #Nationaldagen2016 #SvenskaFlaggansDag #2016
#celebrate #Eskilstuna #weloveeskilstuna @etunakommun

Kommentera

