Uncategorized

Krydda livet med tacksamhet!

Innan jag stoppar maten i kylen 💛
gör jag en liten ritual! Jag tackar alla som har bidragit till att den nu finns på mitt bord. Öppnar fönstren så solljus & luft renar och badar maten med all sin kraft, tänk vad det gör med maten.  Efter en lång resa i mörka rum, öppnar jag påsarna och ber en liten bön till solen att fylla min mat med ren

image

kärlek. Ofta tilbereder jag måltiderna framför  öppna fönstren och känner hur glädjen sprider sig, vet du vad, att från jag började min lilla ritual smakar maten här hemma så mycket bättre… Tacksamheten är den stärkaste Blessing, och Kärleken den ljuvligsta krydda,  Bon appetite 😄

Kommentera

