Uncategorized

3 tips för en stressfri dag på jopb!

1098093_10151499967256198_1100193289_n

– Känn kroppens kontakt med underlaget, antigen du sitter, står eller går, och sträck dig.
– Andas, lägg handen på magen helt till du känner och ser att du andas med magen.
– Pausa, när det kör ihop sig, ta en paus, säg att du måste på toa, och gör det. Sätt dig ned tills du hittar ditt fokus, fyll hela dig med din egen kraft, med hjälp av andingngen,  och släpp allt som inte är ditt. Har du en kollega eller en svår situation som väcker konflikt, dela vad du behöver framför att rivas med i kaoset…. Derav din paus!

Ha en fantastisk, fokuserad och hel dag på jobb!

Nyfiken på Stresshandtering på jobb, hittar du mer om mig och min vägledning på http://www.yogamma.se

Annonser
Uncategorized

Krydda livet med tacksamhet!

Innan jag stoppar maten i kylen 💛
gör jag en liten ritual! Jag tackar alla som har bidragit till att den nu finns på mitt bord. Öppnar fönstren så solljus & luft renar och badar maten med all sin kraft, tänk vad det gör med maten.  Efter en lång resa i mörka rum, öppnar jag påsarna och ber en liten bön till solen att fylla min mat med ren

image

kärlek. Ofta tilbereder jag måltiderna framför  öppna fönstren och känner hur glädjen sprider sig, vet du vad, att från jag började min lilla ritual smakar maten här hemma så mycket bättre… Tacksamheten är den stärkaste Blessing, och Kärleken den ljuvligsta krydda,  Bon appetite 😄

Uncategorized

Yoga — Yogamma

http://yogamma-se.squarespace.com/yoga/#forening

STRESSHANTERING  PÅ JOBB?

Förebygga eller sänka sjukdoms dagarna för dina anställda? Ta kontakt för en paketlösning som passar in i din vardag.

All forskning visar att Yoga och enkla stretch och andnings övningar på jobb, sänker puls, sjukdom och stress och ökar effektivitet, fokus och trivsel. Få en arbetsdag fylld med helhjärtat engagemang med Heartfulness på jobb!