Uncategorized

Vilka glasögon ser du världen genom i dag?

E3JIN

I dag i mens jag går till bilen, ser jag upp från mina tankar och in i ett blick så fylld med visdom, och en mjukhet och ro som fick hela mig att le så att jag kände det i var enda fiber i min kropp.

Vackra kloka bruna ögon, en liten lutande äldre kvinna, troligen persisk, vad jag antar utifrån det som kunde vara hennes medelåldrande dotters, sjungande iranska dialekt där hon gick och pratade med sitt äldre promenad följe.

Jag känner mig så tacksam för att jag vände mitt blick mot just henne i dag, kärlek kan upplevas vart som helst, när som helst, och med den du minst anar det med. . .

Just nu är mina glasögon färgade av kärlek och hopp, vad är dina?

Kommentera

