Uncategorized · Yoga

Fingre og tær, så enkelt, så vanskelig . . .

Bilde
Det dukker stadig opp artikler om de små øvelsene som jeg har fått innført i yogaklassene.
Inspirert av at  elevene sliter med stillinger pga smerter eller skader i ankler og håndledd har jeg det siste året,  strukket og fokusert masse på føtter og hender. Min gamle akrobatikklærer var veldig opptatt av dette, og da jeg begynte å undervise yoga så jeg at det var visse ting folk ikke fikk til, ikke fordi at kroppen eller viljen var sterk nok, men simpelthen at hender og føtter er for stive.
Da var det bare å droppe alle de store planene om store vakre stillinger og begynne på scratch…
Bilde
Derfor har vi gjort masse ”mikroyoga” som jeg velger å kalle det, og spriker, ruller tærne som om vi mener det 😉
Her er en liten sak jeg har lyst til å dele med dere, les selv, praktiser og Enjoy!
Kommentera

