Uncategorized · Yoga

Hvorfor underviser jeg Yoga?

_MG_5441

Jeg underviser og praktiserer yoga og min lidenskap er å formidle yoga, og å hjelpe andre å finne  hvordan yoga kan være et nyttig verktøy i å møte livet slik det er, uten å dømme, rømme eller fordekke.

Jeg ser ingen begrensninger med tanke på hvem som kan praktisere yoga, og har en tro på at yoga har noe å tilby alle, men at å praktisere handler om å finne sin måte å praktisere på, finne sine begrensninger og muligheter og respektere dette og bruke det som et utgangspunkt for yogapraksiss og livet generelt.

For meg handler ikke yoga først og fremst om stillinger og poseringer, men om et tankesett, et tankesett som hjelper meg å strekke meg, bli smidig og fokusert, mentalt!

Jeg har mange års erfaring med yoga, meditasjon, Qi Gong og NLP. Og har grunnutdannelse og fordypning i Hatha Yoga og grunnutdannelse i NLP i Norge og India. Jeg har også bakgrunn som naturterapeut og massør, og har utdannelse innen organisasjon og ledelse med en allsidig arbeidserfaring innen dette. Nå underviser jeg i yoga og utvikler ett konsept for folk som ønsker å øke sin livskraft.

– Yoga – en ny begynnelse, er et eksempel på kurs jeg holder!

Yoga en ny begynnelse, er en kombinasjon av mindfulness og restituerende yoga. Med rolige, dype og oppbyggende øvelser kan tilstedeværelsen øke, sinnet falle til ro og energien strømme tilbake i kroppen. Vi øver evnen til å bruke egne ressurser på en måte som gir overskudd og nytt livsmot.

I tillegg til dette har jeg ukentlige nybegynnerklasser, og tar vikaroppdrag. Og jeg oppdager at min metode hjelper kvinner, menn og gravide med å lande, og å finne glede i den rolige tilnærmingen, slik at de nullstilles og opplever seg selv igjen 🙂

Jeg har selv opplevd å miste meg selv i stress, utmattelse og en ME diagnose, og jeg vet noe om den sorgen som oppstår når man mister alt, alle merkelappene som du indentifiserer deg med, jobben din, inntekten din, stillingen, og ikke minst den sosiale statusen, i det hele tatt å bli usynlig og ute av drift for familie og venner.

Yoga var min vei tilbake, eller rettere sagt veien frem til et verdig liv, et liv hvor jeg kjenner at det er mitt liv jeg lever, og dette er min lidenskap, å dele dette med alle uavhengig av hvor dypt den enkelte vil gå inn i sin egen yogapraskis.

Min daglige praksis og undervisning hjelper meg å finne gleden i det som er i stedet for å la meg fange i det håpløse ved å sitte fast i sorgen om, og ikke minst begjæret etter det som ikke er, og det som kanskje aldri kommer…

Det er nå du er her, ikke i morgen, så gled deg over livet og din indre kraft akkurat nå!

Derfor gjør jeg Yoga 🙂

NAMASTE!

Kommentera

