Uncategorized

Om å miste en nær, en hyllest til Kent!

56999_455537596407_5603223_o

I dag er det 10 år siden min fine lille Kent forsvant….

.. Ikke fra hjertet mitt, men fra dette livet vi er i nå!

Vi var som søsken, og nærere enn det, et tett og vakkert rom som bare du og jeg var i, ingen andre slapp inn, jeg skjønte ikke det da, men nå ser jeg at nesten ingen andre har sluppet inn siden, det er som om vi to hadde en liten hemmelig verden som ingen forsto, eller hadde tillatelse til å være i.. bare lille du og jeg, det var det du sa-  ” bare du og jeg Moluka”

Jeg var den store kusina di og du, selv om du var bare en liten pjokk, var du så mye større og visere.

I dag er det 10 år siden du forlot kroppen din Kent, men du forlot meg ikke, noe av deg vil alltid være her hos meg, gleden, humoren, alvoret, ærligheten, og at du alltid ville hjelpe, og stå opp for urett…..

Du har gitt meg så mye, som ikke kan beskrives med ord, som er så mye større, takk!

Men, det er ikke lett å vite hvordan man markerer en dag som dette, er det noe å feire at noen tragisk ble revet bort fra sin mor, sine søsken og venner? Hvordan skal vi markere, at det fremdeles gjør vondt 10 år etter, selv om man har gått videre? For en del av meg går ikke videre, det er et sår.

Dagen i dag minner meg på å ha medfølelse med de som har mistet noen, forståelse for at noen arr blir man ikke kvitt, og at hver dag er det noen der, uten at jeg vet det, som lengter etter en som de hadde så, så nær og hvor sårt, og uendelig mye kjærlighet som ligger i den sorgen.

Å leve med tap er det sikkert skrevet masse fint og smart om, jeg har ingen nye refleksjoner om det, alt jeg kan si er, jeg savner deg fortsatt, og lurer fortsatt på hvordan du hadde vært om du var her nå, og om jeg kunne gjort noe annet for at du skulle vært her i dag?

Jeg vet at disse svarene forblir ubesvarte, det er vel kanskje det som er svaret?

Så i dag lever jeg med uvissheten, sårbarheten, tårene og smerten, og tenner lys for deg og dedikerer mine yogaklasser til deg, og takker for allt du har gitt meg.

Din flamme slukker aldri!

http://www.youtube.com/watch?v=0M7nETLOsKQ

2 thoughts on “Om å miste en nær, en hyllest til Kent!

Kommentera

