Uncategorized

Munken og speilet

 

Det var en gang en munk som alltid bar med seg et speil uansett hvor han gikk. En dag la en prest merke til dette og tenkte med seg selv ”Den munken må være så opptatt med sitt eget utseende at han må bære det speilet hele tiden. Han burde ikke bekymre seg for utseendet sitt, det er det indre som teller. ”

Så presten gikk opp til munken og spurte ”Hvorfor bærer du alltid det speilet? ”Mens han tenkte at dette ville bevise hans skyld.

Munken trakk speilet frem fra vesken sin og pekte på presten. Så sa han ”Jeg bruker det i utfordrende tider. Jeg ser inn i det og det viser meg kilden til mine problemer, samt – løsningen på problemene mine.

Kommentera

