Uncategorized

Hallo weeeeeen

Tenk at jeg av alle mennesker, den store Halloween motstanderen stolt poster bilde av mitt selvkomponerte gresskarhode. 

For et år siden var jeg på et langtidsopphold på Skogli, på Livsmestringskurs for folk med ME, de skulle kaldt det ” Livskraft- mistekurs” jeg har aldri vært så dårlig og så langt nede. Der oppe på Lillehammer lærte jeg alt om ME, og alle begrensninger som lå i det, jeg lærte å kjenne hvor J…. sjuk jeg var. Jo mer kjente etter jo mer mistet jeg livskraften… Til slutt lå jeg i en seng og ble gradvis værre, jeg kunne ikke en gang gå meg en tur, for bena var så tunge og kroppen kunne ikke bære meg dit jeg skulle, istedet fikk jeg opplæring i bruke rulator på motor…….

Selv om jeg med modig møtte mine veiliedere og kursdeltakere, med ”mindfull” mine, og forsøkte å overtale meg selv om at slik det er nå, er også noe å lære av, men jo lenger oppholdet varte og desto dårligere jeg ble, jo kortere ble det mellom tårer, og fortvilese, og trygt alene inne på rommet, krøp jeg under dyna, lengtet hjem og bort fra sykdom, fortvilelser og frustrasjoner…..

For et år siden sverget jeg, at overlever jeg dette så skal jeg omfavne en hver anledning til å feire høytider og festligheter, droppe all surmuling over handelstandens hysterisek forsøk på å få oss til å kaste oss over ” unorkse” høytider og åpne armene til livet, slik det er og de tilbudene som kommer, hvor enn de kommer fra.

I år, kjøper jeg gresskar som jeg huler ut, tråler nettet for idér, til mat, kostymer, musikk…….

Denne dagen skal feires med bravur, som minne om hvor langt fra livet jeg var der jeg lå i mitt lille rom langt fra de kjæreste menneskene som gir alt mening……..

Dagen i dag minner meg om fjorårets ”død”, overgangen til livet og gleden over å ”være” og hvor takknemlig jeg er for hver ny dag jeg får. Så i dag blir det fest for godjenta min og venninnene hennes, og jeg skal være heksa du ikke kunne forestille deg og skremme alt og alle som kommer på døra….

……. som seg hør og bør

God Halloween!

Kommentera

