Yoga

Oppbyggende yoga, for kropp, sjel og energi

Motvirker utmattelse- oppbyggende og energigivende øvelser for alle!

Da jeg ble sengeliggende gikk det ikke lang tid før muskulatur,  kropp og fordøyelse gikk fyken. Så da jeg ble såpass oppegående at jeg kom meg på nett, fant jeg disse stillingene.

Jeg har brukt mye oppbyggende stillinger, både i senga og utenfor. Selv om jeg i dag er i full vigør det meste av tiden, hender det at jeg får dager da kroppen sier stopp, da kan jeg enten velge å krype under et pledd på sofaen foran tv eller jeg kan gjøre gode gjenoppbyggende øvelser for kropp, pust og sjel.

Etter en runde i disse stillingene ser alt lysere ut, pusten er friere, energien flyter og humøret stiger. Det beste med disse øvelsene er at du trenger ikke vente til du har en slapp periode, gjør det nå i fulllt dagslys, sett på eller slå av musikken, legg deg til rette og ta plass i kroppen, og nyt virkningen.

Denne ryggstillingen er også fin mot respirasjonsproblemer eller allergi, og ikke minst hvis du sliter med lungene, for lite oksygenopptak eller rett og slett en vrien forkjølelse.

Varier hvordan du bygger opp under skulderbladende, bakhodet og knær, alt er lov, husk det er din kropp som bestemmer, ikke hodet og det bildet sinnet ditt har av hva yoga er og hvordan en stilling ser ut…..

Så ta plass, ei kroppen, matten og opplevelsen 🙂

Namaste!

Kommentera

